op de fiets door Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu op de fiets door Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu

op de fiets door Shanghai

Door: Fu Chan en Barbara

Blijf op de hoogte en volg Fu Chan

28 April 2016 | China, Sjanghai

Om 5 uur 's ochtends stond m'n vader aan m'n bed om me wakker te maken. We gingen weer een fietstocht maken maar nu in Shanghai. Met de taxi gingen we naar de Nederlandse gids die ons Shanghai zou laten zien. We reden eerst gewoon door Shanghai heen en daarna gingen we naar een parkje waar mensen tai chi deden en trucjes deden met diabolo's of andere maffe spullen. Er was een man met twee stokken die een dikkere stok in balans hield. Wij mochten het ook proberen, maar zo makkelijk ging dat nog niet! Hij wipte de stok heen en weer waardoor de stok omhoog kwam! We hebben er eentje meegenomen en morgen ga ik in het parkje naast het hotel samen met m'n vader oefenen.

We zijn ook nog naar een insectenmarkt geweest, echt goor! En we gingen in een theehuisje allerlei soorten thee proeven in een heel klein kommetje.
Het was een mooie fietstocht en zo ontdek je dat er niet alleen maar luxe hoogbouw is maar ook van zulke kleine wijkjes waar mensen bijna niks hebben.

Fu Chan

Het is hier een stuk warmer met zo'n 30 graden, (In de zomer kan het hier 40-50 graden worden.) Maar op de fiets was het heerlijk.
Wat een mooie fietstocht hebben we gehad vandaag!
Wat betreft het verkeer, gelden ook hier weer dezelfde regels als in Beijing. Gewoon gaan nadat je oogcontact hebt gemaakt met je medeweggebruiker!! En dat gaat ons steeds makkelijker af. Fu Chan stak zonder problemen een 6 baans weg over toen ze links af wilde. Al slalommend tussen de tegemoet komende auto's door!

Van alles gezien: een onteigening van een woonpand waarbij de politie zij aan zij stond om rellen te voorkomen, een park waar mensen van alles aan het doen waren: sporten, dansen, diabolen, tai chi, teveel om op te noemen en ook weer door de "hutongs" van Shanghai, hier LiLongs genoemd, gefietst. Die veerschillen wezenlijk niet veel met die van Beijing.

Tijdens de fietstocht hebben we in een oud tempelcomplex, die na restauratie jammer genoeg gevuld is met allemaal souvenirwinkels, een Chinese theeceremonie gehad. Dat was erg leuk.

Al met al een mooie dag gehad en veel gezien. In de avond met de boot naar de overkant van de Yangpu rivier gegaan. en genoten van het uitzicht.

Barbara

• 21 Februari 2017 - 00:41

Natalie:

Beste
    Deze zomer gaan wij ook naar China en zouden graag een nederlandse gids hebben voor op de fiets. Mits wij met twee kids gaan.