naar Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu naar Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu

naar Shanghai

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Fu Chan

27 April 2016 | China, Sjanghai

Vandaag door naar Shanghai. Op eigen gelegenheid zijn we met de taxi naar het station gegaan om van daar uit met de hoge snelheidstrein naar Shanghai door te reizen. Onderweg rijstvelden gezien en mensen die werken op het land.

Aangekomen in Shanghai zijn we per taxi naar het hotel gegaan. We zijn wederom in een compleet andere wereld aangekomen. Shanghai is groter dan Beijing, maar veel moderner in aanzicht. Het hotel blijkt een prachtig klassiek pand te zijn uit 1846 met hoge plafonds, grote kroonluchters en mooie teakhouten vloeren. Het licht direct aan de Bund. We kwamen eind van de middag aan en al gauw viel de schemer in. Wat een prachtig uitzicht over de skyline van Shanghai met aan de ene kant van de Yangpu rievier het oude gedeelte van de stad, wat vroeger een havendorpje was, en aan de andere kant het zakelijke stadsdeel met de pearltower en vele wolkenkrabbers. Alles verlicht met vele neonkleuren. de avond gewandeld over de bund en vooral van het uitzicht genoten.

Fu Chan

Volg ons reisdagboek om niks te missen! Het enige wat u hoeft te doen is uw e-mailadres im de mailinglijst te zetten! Kijk voor meer informatie in de reisdetails!

Actief sinds 06 Maart 2016