zondag - Reisverslag uit Nanjing, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu zondag - Reisverslag uit Nanjing, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu

zondag

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Fu Chan

24 April 2016 | China, Nanjing

Vandag per hoge snelheidstrein naar Nanjing doorgereisd, de plaats waar we 12 jaar geleden Fu Chan bij ons kregen. We hebben hetzelfde hotel geboekt als destijds.

De trein was een bijzondere ervaring. Ook hier weer bij instappen een enorm geduw van alle Chinezen. Bijzonder dat mensen elkaar niet eens de tijd gunnen om eerst iemand uit te laten stappen terwijl je plaats gewoon gereserveerd is en de trein lang genoeg op het perron stil staat....

Onderweg mooie landschappen gezien van steden en dan ineens weer rijstvelden en platteland waarop mensen aan het werk waren met rieten strohoeden op.

Eenmaal aangekomen in Nanjing was het bijzonder weer terug te komen in het hotel waar alles destijds begonnen is. Ook voor Fu Chan. De ontmoeting met het weeshuis komt nu toch wel heel dichtbij. Leuk en spannend tegelijk.

Vanmiddag rondgewandeld in een parkje en daar vele foto's gemaakt van Chinezen die op straat met elkaar dansten, karaoke deden, diabolo, tai-chi deden. Ook een stuk over de stadsmuur van Nanjing gewandeld.

Vanavond genoten van een cappucino in de lounge op de 36e verdieping met uitzicht over hartje Nanjing met alle neonreclames en eronder de onophoudelijke stroom aan auto's waar nooit een ainde aan lijkt te komen..
Morgenochtend hier ook ontbijt.
Nu eerst lekker slapen en dan morgen de bijzondere dag. We worden 08.00u opgehaald door de gids en hebben dan een autorit van 2.5uur voor de boeg naar het weeshuis.

We houden jullie op de hoogte en hopen morgen ook foto's te plaatsen. Het wordt nu te laat om dit allemaal bij te werken, maar een eerste update wilden we jullie niet onthouden.

tot morgen allemaal (als ook in Thaizhou het internet mee werkt)
liefs,
Barbara

• 24 April 2016 - 17:53

Anne, Sibbien En Bente:

Zo, weer een heel verhaal! Moesten erg lachen om FuChan s verhaal over de insecten op een stokje, hahaha....!

Hoop dat je weer wat bent opgeknapt, Barbara.
    Spannende dag morgen...

Veel liefst uut Fryslan

• 24 April 2016 - 18:10

Yun:

Heeii,

Ik was al aan het wachten op je verslagen hahah. Maar fijn on te weten dat jullie veilig in Nanjing zijn aangekomen. Ik wens je heel veel plezier in Nanjing toe, want zo'n ontmoeting met je weeshuis is toch wel bijzonder. Ik hoop dat je me nog wat foto's kunt sturen hahah, maar heel leuk dat je je verslag goed bijhoudt. Veel plezier daar nog he. Oh en btw kfc? Mac? Haha niet vergeten om ook iets traditioneels ofzo te eten he haha.

Tschüss.

Xoxo Joen

• 24 April 2016 - 20:55

Marjon:

Dit wordt een bijzondere dag.......
    Wel heel leuk hoor, dit reisverslag.
    Groeten uit Haaksbergen. Geniet ze daar !
    Alphons, Marjon, Bram, Luuk, Sem en Thijn.

• 26 April 2016 - 12:15

Marie-louise:

Hallo lieve familie,

Zo bijzonder om jullie verhalen te lezen. Wat maken jullie vele mooie dingen mee en vooral veel indrukken.
    Nu komt er een spannende tijd aan, vooral voor Fu Chan. Ik wens jullie heel veel succes en Fu chan voor jou een bijzonder moment. Ik hoop dat het een mooie ervaring voor je is en dat het aan al je verwachtingen kan voldoen.

Heel veel liefs van ons allen.

• 28 April 2016 - 12:21

Edwin En De Rest Van De Familie:

Hallo allemaal,

wat een belevenissen allemaal. hoop dat jullie gezond blijven en dat het bezoek aan het weeshuis aan de verwachtingen voldoet. 30 graden, jaloers hoor. zou hier de buitenboel verven, maar heb alleen maar waterverf :-) en een winterjas nodig.

Geniet ervan!!

• 29 April 2016 - 07:33

Tony:

Hallo allemaal,

Wat een verhalen, en wat maken jullie veel mee.
    Geweldig om zo te kunnen volgen, en hele leuke en mooie foto's.
    Nog heel veel plezier!
    Groetjes, Tony.

• 30 April 2016 - 16:04

Laure, Huub, Yun En An-Mei:

Hallo Fu Chan,
    Wij waren een paar daagjes niet op het internet, maar maken dat nu goed door alle verhalen achter elkaar te lezen.
    Grappig dat jullie Beijing vonden stinken. Dat deed het in 2004 ook toen we jullie gingen ophalen en het is er niet beter op geworden. Leuk om de speurtocht door de dierentuin te lezen, ik zie het zo voor me.
    Wij zijn heel benieuwd hoe je de ontmoeting met het weeshuis hebt gevonden. Vast heel bijzonder. We hopen dat je er volop van kunt genieten.

Geniet ervan allemaal.

Groetjes uit Limburg

• 03 Mei 2016 - 22:03

Esther, Martin, Kaixin En Ming:

Hoi Fu Chan,

Tjonge, een paar dagen niet achter de computer en dan mis je meteen een paar dagen reisverslagen. Leuk om het verhaal van de Zoo te lezen. Kunnen we ons goed herinneren. Nu wordt het misschien wel wat spannend om weer in Nanjing te zijn. We lezen graag hoe het bezoek aan het weeshuis is geweest.
    Nog veel plezier en geniet ervan.

Lieve groeten uit Amersfoort.