vrijdag - Reisverslag uit Peking, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu vrijdag - Reisverslag uit Peking, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu

vrijdag

Door: Fu Chan

Blijf op de hoogte en volg Fu Chan

22 April 2016 | China, Peking

Vandaag zouden we naar Chinese muur toegaan!

We stonden om 7.00 uur op en we deden onze ochtendroutine met een relaxende douche en een lekker ontbijt.
Jammer genoeg was mijn moeder ziek en ging daarom niet mee.

We gingen met de taxi naar de Chinese Muur toe omdat de treinkaartjes al uitverkocht waren en de kassa pas over een paar uur weer open zou gaan.

Eenmaal bij de muur gingen we vrijwel meteen richting de ingang en we liepen naar boven toe voor een adembenemend uitzicht.

In de kleine forten stond er heel veel wind, je werd bijna weggeblazen...
Op sommige stenen van de muur stonden karakters.

Ik moest nog van een vriendin een karatehouding houden op de muur (karate-kid). Best akward want iedereen keek me aan... Maar het was wel lachen.

Eenmaal terug in het hotel gingen we naar een straat naast ons hotel waar allemaal merkwinkels waren en er was ook een klein straatje waar mooie Chinese lampionnen hingen... Wat iets teleurstellender was, was dat er ook insectenkraampjes waren.
Ik walgde ervan en had het er snel gezien. De geur was niet te harden en er waren insecten doorboort met satéprikkers maar ondanks dat ze doorboort waren, bewogen die poten nog steeds... Gatver.

Verder waren de winkels wel leuk en ik mocht van m'n vader een trainingspak van Nike kopen maar we vonden wel Nike-winkels, maar geen trainingspakken...

We hadden een MacDonaldsmenu achter onze kiezen en rond 21.00 uur gingen we terug naar het hotel.

Ik bekeek de berichtjes die ik had binnengekregen en ging rond 21.30 uur onder het wol, terwijl het in Nederland op dat moment 15.30 uur was, echt een maf idee. Nog steeds!

• 05 Mei 2016 - 22:42

Daniek!:

Dit is zo leuk om te lezen! Heel veel plezier nog!❤️