even terug in de tijd, de 1e dag in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu even terug in de tijd, de 1e dag in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Fu Chan Vos - WaarBenJij.nu

even terug in de tijd, de 1e dag in Beijing

Door: Fu Chan

Blijf op de hoogte en volg Fu Chan

21 April 2016 | China, Peking

Ik werd al om 7.30 uur gewekt om me klaar te gaan maken om te ontbijten want om 13.00 uur moesten we in Parijs zijn om de lucht in te gaan.
Ik nam een snelle douche en ik at als ontbijt twee chocolade croissantjes. We gingen daarna met de SNCF (sneltrein) van Brussel naar Parijs.
Het viel ons op wegens de aanslagen in Brussel en Parijs er veel soldaten bij de ingangen stonden met geweren en jachthonden.
We moesten ons inchecken en ons laten fouilleren. Eenmaal daarbinnen zag je weer allemaal winkeltjes. Daar was ook een eetcafé "PAUL" en daar waren overheerlijke macarons.
We stegen om 14.00 uur op want we hadden een uur vertraging. Eenmaal in het vliegtuig, moesten we 10 uur lang van de reis 'genieten'. In het begin was ik erg enthousiast over een mini-tv maar na 5 uur had ik het wel gehad.

Na 2 uur eigenlijk al maar na 5 uur was ik het echt zat. Ook moesten we zoveel mogelijk proberen te slapen omdat we een nacht zouden overslaan en meer dan 24 uur achter elkaar wakker zouden blijven.

Jammer genoeg lukte het voor mij niet om in slaap te vallen en ik kon verwachten dat ik kapot zou zijn na die 24 uur... De enige die goed had geslapen was m'n broertje. Toen we gingen dalen was het bijna 12 's nachts voor onze biologische klok, het was dus eigenlijk bedtijd. Maar in China was de klok 6 uur 's ochtends, daar was het tijd om op te staan.

We zijn met een taxi naar ons hotel gebracht. Daar brachten we onze koffers weg. En we zijn toen gaan lopen naar de Verboden Stad en naar het Plein van de Hemelse Vrede.

Daarna zijn we met de metro naar Beijing Zoo gereisd. We gingen daarvoor wat eten bij de KFC. Ik kan je vertellen dat ik het in Nederland honderd keer makkelijker gaat, aangezien we de helft niet eens kregen en de medewerkers een Engels konden. Ze hadden daar niet eens toiletten!

Eenmaal in de dierentuin gingen we naar het dier waar het eigenlijk allemaal om ging... De Reuzenpanda! We dachten in eerste instantie dat er maar één panda was maar al snel bleek dat het er veel meer waren. We hadden in totaal 4 verschillende panda's gespot.

Onze voeten begonnen steeds meer pijn te doen. Maar m'n broertje moest per se naar de olifanten. We kwamen d'r snel achter dat de bordjes in de dierentuin niet klopte (lag waarschijnlijk aan ons) en we liepen daardoor steeds rondjes.

Uiteindelijk waren we bij de olifanten en het waren echt grote grijze logge beesten. Ze leken groter dan in Nederland, maar dat kon ook aan mij liggen. De uitgang was een nog grotere ellende, want er waren meerdere uitgangen en we volgden steeds verschillende uitgangen. Dan gingen we rechtdoor en moesten we nog 235 meter en bij het volgende bord stond dan linksaf en dan nog 650 meter.
Dan wist je dat er iets niet helemaal klopte. We waren na lang zoeken de dierentuin uit waren en namen de de taxi terug naar ons hotel omdat we niet meer de puf hadden naar het metrostation te lopen.

In het hotel deed ik gelijk m'n schoenen uit en plofte ik op m'n bed. En ik kan je vertellen, ik wilde niks liever dan slapen... We waren namelijk al 30 uur achter elkaar wakker, ik wilde eerst aan dit verslag typen maar ik kwam niet verder dan een paar regels. Daarom is dit verslag een dag later geplaatst. Sorry daarvoor.

Dit was ons avontuur en onze ervaring hoe het is om zo lang op te blijven... Vandaag gaan we naar de Chinese Muur toe en daar kijk ik ontzettend naar uit!


  • 24 April 2016 - 14:43

    FAM JANSEN:

    Hoi Fu Chan (en Barbara, Remco en Nan cha)

    nog een paar jaar en dan is een nachtje doorhalen niet zo'n probleem meer. ;)
    Maar idd altijd pittig het tijdsverschil en de spanning vd reis. Je zult de eerste nacht in China vast goed geslapen hebben. Inmiddels zijn jullie al weer een paar dagen verder en hopelijk zijn jullie gewend aan het ritme daar.

    Mooi en fascineren he die reuzenpanda's? Als ik het me goed herinner zijn ze eigenlijk vooral bezig met eten en slapen. Ze zien er erg schattig uit, maar blijken dit niet te zijn hebben we ons laten vertellen. Weet jij hoe klein een baby panda bij geboorte is?

    Ik kijk uit naar je volgende verhalen en ervaringen.
    Wij zijn nooit bij de KFC geweest. Wel een keer de pizzahut - daar heel anders dan hier. Echt geen fastfood take away maar een officieel restaurant. Hebben jullie al een heuse Chinese hotpot geprobeerd??

    Veel plezier nog!!

    Lieve groetjes

    The Jansens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fu Chan

Volg ons reisdagboek om niks te missen! Het enige wat u hoeft te doen is uw e-mailadres im de mailinglijst te zetten! Kijk voor meer informatie in de reisdetails!

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 4483

Voorgaande reizen:

18 April 2016 - 08 Mei 2016

Onze reis naar China

Landen bezocht: